Dorotea Idrottsförening

DIF’s ordförande gör sitt första seriemål.
2020-02-08 19:35
Lycklig JÅP med matchbollen från sitt första seriemål
Det var en strålande morgon och ett härligt gäng som åkte från ett Dorotea som firade Doroteadagen i solskenet. Vi skulle möte IBF Dalen. På vägen dit tänkte jag -Vad gör jag egentligen? Man börjar ju vara för gammal för sånt här och i detta finväder, kan det vara nått? Väl framme värmde vi upp och drog taktiken. Det skulle bli en tuff match det visste vi. I den senaste matchen mot Dalen vann de med 17-1. Vi gick ut med en bra känsla. Zeth lyckades göra mål efter bara 26 sekunder. Första perioden slutade med 2-1 och vi kände att vi var med på riktigt i matchen. I andra perioden gick Dalen ifrån lite till 5-1 när det var 5 minuter kvar av 2:a perioden. Mathias lyckades fiska upp en boll till höger om motståndarmålet och gick runt målet och tryckte in bollen mot vänster stolpe. Returen gick rakt ut från målet och jag smackade in bollen i målet. Glädjen var oundviklig! Jag skrek så att hela hallen bågnade. Första seriemålet i karriären var ett faktum. Domaren kom fram och varnade att Umeåborna inte var van vid sånt oljud. Jag svarade att det var första målet i karriären. Då gick han och hämtade matchbollen och grattade. Vi spelade bra och kände fortfarande att vi kunde vinna matchen. I 3:e perioden gjorde Dalen till slut 8-2 som blev slutresultatet. Vilken dag och vilket härligt gäng! Vi firade nästan som vi hade vunnit efter matchen. Tack till alla sköna lirare!!! Ge aldrig upp!

Uppdatera dina adressuppgifter